Leverans samt retur

Vi skickar vanligtvis varorna inom 1 arbetsdag 

Ångerrätt

Vid köp av varor i vår nätbutik gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss på Osbymoppen inom 14 dagar från att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Varan får tas upp ur sin förpackning men om du önskar returnera är det viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage. Varan ska vara i samma skick som vid mottagandet. Som kund ansvarar du att varan ej skadas under transporten till oss. Du ansvarar även för att varan ej försvinner under transporten till oss, så det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Du som kund står för kostnaden av denna returfrakt. Fraktkostnaden för när försändelsen skickades till dig som kund återbetalas ej.

Vid retur använd dig av Konsumentverkets ångerblankett ( http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-ochmallar/angerblankett ) , men först efter kontakt med säljaren . Detta för att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare.

Viktigt

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:

- Varan är använd

- Varan är skadad medan den var under ditt ansvar

- Du har hanterat varan på ett sätt som ej krävs för att undersöka funktioner eller beskaffenhet.

Osbymoppen betalar tillbaka hela beloppet exklusive fraktavgiften inom 30 dagar från att vi mottagit varan om du vill göra en retur. Vid retur står du som konsument både för frakten från vårt lager samt returfrakten.  Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Vid godkända reklamationer står Osbymoppen för returfrakten.

REKLAMATION

För att reklamera en vara eller göra en retur vänligen kontakta oss via telefon eller mejl. Vid reklamation kontakta oss så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. Innan du kontaktar oss förbered dig med att:

- Mejla ordernummer och kvitto

- Notera och beskriv felet/problemet så tydligt som möjligt

- Ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan eller felet.

Kontaktuppgifter till oss: osbymoppen@gmail.com  Tel: 0479 100 44

Stämmer ej varan överens med beskrivningen eller om du på annat sätt är missnöjd med ditt köp, kontakta oss. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina varor.

Undantag gäller för:

* El-delar

* Vara som har monterats

* Vara som plockats isär eller där yttre åverkan gjorts

* Specialbeställda/anpassade varor efter kunds önskemål

* Plomberad vara som har brutits

Kompatibilitetsproblem förekommer mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader, då vi ej kan ta ansvar för felaktigt beställda varor..

Köpevillkor

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa i vår butik.

Konsumentköp- och distansavtalslagen gäller när du som konsument handlar via internet. Läs mer om detta på Konsumentverkets hemsida. Osbymoppen reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor innan ett köp har gått genom. Vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning av varor.

Tryckfel och produktbilder

Osbymoppen reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti på att bilderna återger produktens verkliga utseende, men vi strävar alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Vid eventuella frågor angående detta vänligen kontakta oss. 

Priser

Priset är i svenska kronor. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning vid eventuella prisfel. Du som konsument betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, och om du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas du om detta och får tillbaka dina pengar.

Osbymoppen reserverar sig för prisfel som anses orimligt felaktiga, vid fall där vi gjort tydligt fel kommer vi makulera din order utan förbehåll.

Transportskador

Om en vara från oss skadats i transport, både synlig eller dold skada, ska detta omedelbart anmälas till oss via mejl, osbymoppen@gmail.com

Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar om tidsfristen överskrider 5 dagar från mottagandet.

Outlösta paket

Löser du ej ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 1000 SEK samt den faktiska tur-och returfrakten. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen, alternativs justeras mot din ursprungliga faktura.

Om en leverans bokas med vår speditör och ej kan fullföljas på grund av att ni ej finns på plats för att ta emot debiteras vi den faktiska fraktkostnaden mellan närmaste terminal och din leveransadress. Denna kostnad kommer vi debitera dig som konsument.

Garanti

På alla varor följer vi fabrikantens garantiregler. Undantag är el-delar och lackerade produkter som ej innefattas av någon garanti. För att garanti ska gälla måste serviceintervallerna, utförda av fackman, följas.

Nydelar: Du har som kund 3 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel måste det ske inom skälig tid ( inom 2 månader ) från att felets har upptäckts. Ditt köp måste kunna styrkas vid en reklamation ( bifoga kvitto eller följesedel ). Sker en reklamation efter att 6 månader har passerat råder omvänd bevisbörda, dvs att du som köpare måste bevisa att det rör sig om ett ursprungsfel.

Betalning

Vi använder oss av Svea ekonomi för en säker och trygg handel. Du kan välja mellan Swish, direktbetalning, kortbetalning, delbetalning eller fakturabetalning.

Osbymoppen AB

Org nr. 559241-7454

Produkt tillagd i önskelsita

Vi använder cookies för att göra sidan bra och enkel att använda.